This is an old doll I played with when I was a child and decided to customize to bring her to a new life. She's now a baroque lady!
I removed her original face paint and repainted her using acrylics and very thin brushes. I tried to make her look natural, using browns and golden colours, except of her coral red lips. I think her make-up looks more baroque now than before.
I also removed her original earrings and replaced them for a couple of handmade rose pearl-like bead ones to match her new look. After that I washed and restyled her hair to make it look like an 18th cent wig. Her hair is quite damaged -years of combing, you know- but I don't think that's bad for her new appearance. Brand new Barbie dolls have that extra shiny plastic hair and that's not very natural. This doll's hair looks more natural and historically correct with that kinda powdered hair shine. Her two floral headdresses were the final touch to her gown, which was surprisingly the easiest part.
The headdress on the right side of her head has four handmade ribbon roses in different colours and sizes and four light green leaves. These adorn her hair from above her ear to the middle of her hairstyle. The other, on the left side of her head, features three ribbon roses in different colours and sizes with two leaves and a couple of white swan feathers. Her hecklace is made of pearl-like beads.
Finally, the gown is divided in three parts.
The most inner one is the pannier, which maintains the shape of the skirt and is made of two layers of ivory tulle and three ovals of wire.
The middle part is the wrinkled ivory satin underskirt -it can be seen thanks to the opened front of the overskirt. It has a wide hand pleated frill all around the lower edge.
The last part is the bodice and overskirt. It's made of vertically striped beige cotton with golden thread details. The neckline is adorned with cream lace trim. The corset -the triangled front part of the bodice- is made ivory lace over the same striped fabric -horizontal stripes- and ornamented with a rose satin ribbon double bow. This sort of bow is the same as the ones I sew on her sleeves over frills of the same fabric iIused for the underskirt. The sleeves are finished with pleated cream lace wide trim, and it's the same motif I used to adorn the neckline and overskirt looking like a pleated ribbon. Actually this was very commonly used to ornament these kind of gowns by that time.
Esta es una muñeca antigua con la que jugaba cuando era niña. Decidí customizarla para devolverle la chispa, y ahora es una dama barroca.
Retiré su maquillaje original para volver a pintarla utilizando acrílicos y pinceles muy finos. Intenté que pareciera natural, empleando tonos tostados y dorados, excepto para sus labios rojo coral. Creo que ahora su maquillaje encaja mejor con esa época que antes.
También le quité los pendientes que traía originalmente puestos, y los sustituí por un par de pendientes hechos a mano con cuentas tipo perla en tono rosa para que conjuntaran con su nueva apariencia. Después le lavé y repeiné el cabello para que pareciera una peluca del siglo XVIII. Su pelo está bastante estropeado tras tantos años de jugar a peinarla, pero no creo que esto le venga mal del todo a su nuevo look. Las muñecas Barbie nuevas tienen el pelo demasiado brillante para parecer natural. El pelo de ésta parece más natural e históricamente apropiado con ese brillo opaco de aspecto empolvado. Los dos tocados florales fueron el toque final al traje, lo que fue la parte más sencilla, para mi sorpresa.
El tocado a su derecha está compuesto de cuatro flores hechas con cinta de raso en distintos colores y tamaños y otras cuatro hojitas en verde claro. Esta pieza adorna su cabello desde encima de la oreja hasta la mitad del recogido. El otro, a su izquierda, tiene tres flores del estilo de las anteriores, también de distintos colores y tamaños, con dos hojitas y dos plumas de cisne blancas. La gargantilla de "perlas" está hecha con cuentas.
Y finalmente el traje, que está dividido en tres partes.
La primera es el guardainfantes, que mantiene la forma de la falda y está hecho con dos capas de tul en tono marfil y tres óvalos de alambre.
La parte intermedia es la bajofalda de raso arrugado en tono marfil, que puede verse gracias a la apertura frontal de la falda superior. Lleva un volante ancho todo alrededor en el bajo.
La última parte está compuesta por el corpiño y la sobrefalda, que están hechos en algodón beige con rayas y detalles en hilo dorado. El corsé 8el triangulito de la parte frontal en el cuerpo) está hecho con encaje marfil sobre ese mismo algodón rayado, y adornado con un lazo doble de raso color rosado. El escote está adornado con encaje crema. Este tipo de lazo es el mismo que empleé para adornar los volantes de las mangas, que están acabadas con encaje ancho color crema. El adorno que bordea el escote y la falda abierta es igual que los volantes de las mangas y la bajofalda, pero más corto, dando la apariencia de un lazo fruncido. En realidad este tipo de adorno era muy habitual en trajes de esta época y estilo.
I removed her original face paint and repainted her using acrylics and very thin brushes. I tried to make her look natural, using browns and golden colours, except of her coral red lips. I think her make-up looks more baroque now than before.
I also removed her original earrings and replaced them for a couple of handmade rose pearl-like bead ones to match her new look. After that I washed and restyled her hair to make it look like an 18th cent wig. Her hair is quite damaged -years of combing, you know- but I don't think that's bad for her new appearance. Brand new Barbie dolls have that extra shiny plastic hair and that's not very natural. This doll's hair looks more natural and historically correct with that kinda powdered hair shine. Her two floral headdresses were the final touch to her gown, which was surprisingly the easiest part.
The headdress on the right side of her head has four handmade ribbon roses in different colours and sizes and four light green leaves. These adorn her hair from above her ear to the middle of her hairstyle. The other, on the left side of her head, features three ribbon roses in different colours and sizes with two leaves and a couple of white swan feathers. Her hecklace is made of pearl-like beads.
Finally, the gown is divided in three parts.
The most inner one is the pannier, which maintains the shape of the skirt and is made of two layers of ivory tulle and three ovals of wire.
The middle part is the wrinkled ivory satin underskirt -it can be seen thanks to the opened front of the overskirt. It has a wide hand pleated frill all around the lower edge.
The last part is the bodice and overskirt. It's made of vertically striped beige cotton with golden thread details. The neckline is adorned with cream lace trim. The corset -the triangled front part of the bodice- is made ivory lace over the same striped fabric -horizontal stripes- and ornamented with a rose satin ribbon double bow. This sort of bow is the same as the ones I sew on her sleeves over frills of the same fabric iIused for the underskirt. The sleeves are finished with pleated cream lace wide trim, and it's the same motif I used to adorn the neckline and overskirt looking like a pleated ribbon. Actually this was very commonly used to ornament these kind of gowns by that time.
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Esta es una muñeca antigua con la que jugaba cuando era niña. Decidí customizarla para devolverle la chispa, y ahora es una dama barroca.
Retiré su maquillaje original para volver a pintarla utilizando acrílicos y pinceles muy finos. Intenté que pareciera natural, empleando tonos tostados y dorados, excepto para sus labios rojo coral. Creo que ahora su maquillaje encaja mejor con esa época que antes.
También le quité los pendientes que traía originalmente puestos, y los sustituí por un par de pendientes hechos a mano con cuentas tipo perla en tono rosa para que conjuntaran con su nueva apariencia. Después le lavé y repeiné el cabello para que pareciera una peluca del siglo XVIII. Su pelo está bastante estropeado tras tantos años de jugar a peinarla, pero no creo que esto le venga mal del todo a su nuevo look. Las muñecas Barbie nuevas tienen el pelo demasiado brillante para parecer natural. El pelo de ésta parece más natural e históricamente apropiado con ese brillo opaco de aspecto empolvado. Los dos tocados florales fueron el toque final al traje, lo que fue la parte más sencilla, para mi sorpresa.
El tocado a su derecha está compuesto de cuatro flores hechas con cinta de raso en distintos colores y tamaños y otras cuatro hojitas en verde claro. Esta pieza adorna su cabello desde encima de la oreja hasta la mitad del recogido. El otro, a su izquierda, tiene tres flores del estilo de las anteriores, también de distintos colores y tamaños, con dos hojitas y dos plumas de cisne blancas. La gargantilla de "perlas" está hecha con cuentas.
Y finalmente el traje, que está dividido en tres partes.
La primera es el guardainfantes, que mantiene la forma de la falda y está hecho con dos capas de tul en tono marfil y tres óvalos de alambre.
La parte intermedia es la bajofalda de raso arrugado en tono marfil, que puede verse gracias a la apertura frontal de la falda superior. Lleva un volante ancho todo alrededor en el bajo.
La última parte está compuesta por el corpiño y la sobrefalda, que están hechos en algodón beige con rayas y detalles en hilo dorado. El corsé 8el triangulito de la parte frontal en el cuerpo) está hecho con encaje marfil sobre ese mismo algodón rayado, y adornado con un lazo doble de raso color rosado. El escote está adornado con encaje crema. Este tipo de lazo es el mismo que empleé para adornar los volantes de las mangas, que están acabadas con encaje ancho color crema. El adorno que bordea el escote y la falda abierta es igual que los volantes de las mangas y la bajofalda, pero más corto, dando la apariencia de un lazo fruncido. En realidad este tipo de adorno era muy habitual en trajes de esta época y estilo.
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